Polityka Prywatności
Administratorem strony (www.takecup.pl), profilu na Facebook’u (www.facebook.com/ TakeCupPL), konta na Instagramie (www.instagram.com/takecup_pl) i aplikacji mobilnej TakeCup (dostępnej w App Store i Google Play) oraz administratorem danych osobowych jest:
Take!Cup spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie,
ul. Czerwone Maki 53/26, 30-392 Kraków
KRS: 0000793202, NIP: 6762567837 (dalej: „TAKE!CUP”).
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Polityki prywatności, prosimy o kontakt pod adresem: takecup@takecup.pl
§ 1. Definicje
Strona – strona internetowa pod adresem www.takecup.pl i jej podstrony, a w odpowiednim zakresie również powiązane konta na portalach społecznościowych: profil na Facebook’u (www.facebook.com/TakeCupPL), konto na Instagramie (www.instagram.com/ takecup_pl) oraz aplikacja mobilna TakeCup
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych (t.j. Dz. Urz. UE.L 2016 nr 119, str. 1)
Użytkownik – każda osoba fizyczna korzystająca ze Strony
§ 2. Przetwarzanie danych osobowych
TAKE!CUP przetwarza następujące dane osobowe w ramach poszczególnych usług. W celu uzyskania informacji o poszczególnych usługach TAKE!CUP zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną. Korzystając z usług TAKE!CUP, Użytkownik akceptuje zasady przetwarzania swoich danych osobowych opisane w niniejszej Polityce Prywatności.
Newsletter
1. W celu zapisu do Newslettera, Użytkownik podaje swój adres e-mail.
2. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z usługi Newsletter.
3. Podany adres e-mail jest przetwarzany wyłącznie w celu przesyłania na niego Newslettera, aż do momentu rezygnacji z Newslettera.
4. Podstawą przetwarzania adresu e-mail jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wyrażona poprzez zaznaczenie odpowiednich pól wyboru (check boxów) podczas podawania adresu e-mail.
Konto Partnera i Formularz Rejestracyjny
1. W celu założenia Konta przez Użytkownika, Użytkownik podaje swoje imię i nazwisko oraz firmę (jeżeli prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna) lub nazwę spółki (jeżeli działa jako osoba prawna), adres do doręczeń, adres punktu gastronomicznego, NIP, REGON, adres e-mail i nazwę Konta (login).
2. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rejestracji i prowadzenia Konta oraz dokonywania zakupów w sklepie internetowym TAKE!CUP.
3. Usługa Konto Partnera i możliwość dokonywania zakupów w sklepie TAKE!CUP adresowana jest wyłącznie do przedsiębiorców.
4. Dane są przetwarzane w celu założenia i prowadzenia Konta, przystąpienia do Ogólnopolskiego Systemu Kaucyjnego, realizacji dokonanych zamówień (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), rozliczenia i ewentualnego postępowania reklamacyjnego lub wywołanego roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO), a także w celach archiwizacyjnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. W celu dokonania rejestracji przez Formularz Rejestracyjny, Użytkownik podaje swoje imię i nazwisko oraz firmę (jeżeli prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna) lub nazwę spółki (jeżeli działa jako osoba prawna), adres do doręczeń, adres punktu gastronomicznego, NIP, REGON i adres e-mail. Użytkownik dokonując zamówienia poprzez Konto Partnera może wybrać płatność kartą płatniczą. W takim przypadku Użytkownik podaje dane osobowe posiadacza karty (imię i nazwisko). W przypadku sposobów płatności realizowanych przez zewnętrznych operatorów płatności, Użytkownik może być zobowiązany do podania również innych danych, których administratorem jest operator płatności.
6. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rejestracji jak Partner w Ogólnopolskim Systemie Kaucyjnym oraz dokonywania zamówień w sklepie internetowym TAKE!CUP.
7. Możliwość rejestracji i dokonywania zakupów w sklepie TAKE!CUP adresowana jest wyłącznie do przedsiębiorców.
8. Dane są przetwarzane w celu przystąpienia do Ogólnopolskiego Systemu Kaucyjnego, realizacji dokonanych zamówień (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), rozliczenia i ewentualnego postępowania reklamacyjnego lub wywołanego roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO), a także w celach archiwizacyjnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
9. Dane dotyczące złożonych zamówień są przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do zakończenia terminu przedawnienia roszczeń. Po upływie tego okresu dane mogą być nadal przetwarzane w celach statystycznych. Ponadto, zgodnie z przepisami podatkowymi, TAKE!CUP ma obowiązek przechowywania faktur przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
10. Po realizacji zamówienia, do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń, Użytkownik nie może żądać sprostowania, usunięcia lub zaprzestania przetwarzania danych dotyczących zamówienia. W przypadku faktur, do końca podanego okresu Użytkownik nie może żądać usunięcia lub zaprzestania przetwarzania danych. Po upływie okresu przechowywania faktur i okresu przedawnienia roszczeń, Użytkownik może żądać usunięcia danych lub zaprzestania przetwarzania danych w celach statystycznych.
Aplikacja mobilna TakeCup
1. Aplikacja mobilna TakeCup nie zbiera danych osobowych Użytkownika, chyba że:
1. Użytkownik wyrazi na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – udostępniając swoją lokalizację GPS w celu ułatwienia zlokalizowania najbliższych punktów partnerskich TAKE!CUP lub wyrażając w odpowiednim polu zgodę na otrzymanie informacji marketingowej; tak zebrane dane Użytkownika będą przetwarzane do czasu wycofania zgody przez Użytkownika;
2. Użytkownik nawiąże kontakt z TAKE!CUP poprzez dostępne z poziomu aplikacji dane kontaktowe lub formularz kontaktowy – w uzasadnionym prawnie interesie TAKE!CUP jest nawiązanie kontaktu zwrotnego z Użytkownikiem, szczegóły dotyczące przetwarzania danych opisane zostały w niniejszej Polityce Prywatności poniżej w części Biuro Obsługi Klienta,
3. Użytkownik chce zostać Partnerem biznesowym TAKE!CUP i zamieścić dane identyfikujące go jako podmiot prowadzący działalność gospodarczą i swoje dane kontaktowe w aplikacji mobilnej TakeCup po uprzedniej rejestracji do programu partnerskiego TAKE!CUP (podstawę stanowi zgoda Użytkownika – art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – zakres danych udostępnionych w aplikacji mobilnej TakeCup jest uzgadniana z Użytkownikiem-Partnerem; dane Użytkownika-Partnera niezbędne do nawiązania współpracy i ich przetwarzanie zostało opisane w niniejszej Polityce Prywatności powyżej w części Konto Partnera i Formularz Rejestracyjny.
2. Aplikacja mobilna TakeCup zbiera w sposób zautomatyzowany dane niestanowiące danych osobowych, tj. zanonimizowane dane statystyczne dotyczące używania i sposobu używania aplikacji mobilnej TakeCup (w tym informacje o błędach) oraz dane geolokalizacyjne wyłącznie w zakresie informacji o połączeniu z aplikacją
mobilną TakeCup w danej lokalizacji (TAKE!CUP nie śledzi Użytkownika ani nie powiązuje geolokalizacji z konkretnym Użytkownikiem).
3. Informację o pobraniu i używaniu przez Użytkownika aplikacji mobilnej TakeCup może otrzymać administrator platformy udostępniającej aplikację mobilną do pobrania (Google Play lub App Store) na zasadach i w zakresie określonym w politykach prywatności tych administratorów.
Biuro Obsługi Klienta
1. Korzystając z formularza kontaktowego lub przesyłając e-mail na
adres takecup@takecup.pl, kontaktując się telefonicznie z TAKE!CUP albo zostawiając komentarz na portalu społecznościowym, Użytkownik ujawnia odpowiednio swój adres e- mail lub numer telefonu (jeżeli numer Użytkownika nie jest zastrzeżony) lub dane Użytkownika widoczne w danym portalu społecznościowym, może też podać inne dane osobowe.
2. Podanie danych przez Użytkownika jest dobrowolne, ale niezbędne do skontaktowania się z TAKE!CUP.
3. Dane przetwarzane są w celu kontaktu z Użytkownikiem (przyjmowaniu i obsługi zapytań i zgłoszeń, prowadzeniu korespondencji lub rozmów i udzielaniu odpowiedzi na zapytania) i interakcji na portalach społecznościowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. uzasadnionego interesu TAKE!CUP polegającego na kontakcie z Użytkownikiem i wchodzenia w interakcje z Użytkownikiem. Dane przechowywane są na czas niezbędny do obsługi zapytań i zgłoszeń, a następnie mogą być przechowywane w przypadku zaistnienia uzasadnionego interesu TAKE!CUP przez czas nieokreślony w celu ewentualnej konieczności wykazania przebiegu i treści kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Akcje marketingowo-promocyjne
1. W celu wzięcia udziału w jakiejkolwiek Akcji organizowanej przez TAKE!CUP, Użytkownik podaje dane wskazane każdorazowo w regulaminie danej akcji.
2. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w Akcji. Przetwarzanie danych odbywa się w celach każdorazowo uzasadnionych rodzajem i warunkami Akcji, w szczególności na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w celach realizacji i rozliczenia ewentualnych umów oraz w celach archiwizacyjno-dowodowych (art. 6 ust. 1 lit. b, c i f RODO).
§ 3. Uprawnienia Użytkownika w związku z przetwarzaniem danych
1. Użytkownikowi, z zastrzeżeniem postanowień poprzedzających oraz przepisów prawa, przysługują następujące uprawnienia w związku z przetwarzaniem jego danych:
1. prawo do wyrażenia i odwołania zgody na przetwarzanie danych,
2. prawo do sprostowania lub usunięcia danych,
3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
4. prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych,
5. prawo do przenoszenia danych
6. prawo do uzyskania dostępu do przetwarzanych danych (informacji o przetwarzanych danych),
7. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W celu realizacji uprawnienia wskazanego w ust. 1 lit. g, Użytkownik może skierować skargę listownie na adres ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa lub elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą ePUAP: /UODO/SkrytkaESP.
§ 4. Pliki cookies i podobne narzędzia
1. TAKE!CUP korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczek) na Stronie w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony, Konta Partnera oraz sklepu internetowego, a także aplikacji mobilnej TakeCup.
2. TAKE!CUP korzysta również z cookies podmiotów trzecich (w szczególności Google, Facebook, Instagram) służących do monitorowania sposobów przeglądania Strony przez Użytkowników i kierowaniu reklam spersonalizowanych pod kątem działań Użytkownika. Informacje zbierane za pomocą cookies są anonimowe, w tym sensie, że TAKE!CUP nie zidentyfikuje za ich pomocą konkretnego Użytkownika. Jednak podmioty trzecie mogą wykorzystywać zgromadzone dane do własnych celów, w szczególności marketingowych.
3. Cookies nie są wykorzystywane przez TAKE!CUP do pozyskiwania danych osobowych Użytkowników.
4. Użytkownik może z poziomu swojej przeglądarki zarządzać plikami cookies, a także całkowicie je zablokować.
5. Strona może zawierać odnośniki do innych stron, w tym serwisów społecznościowych. Jeżeli Użytkownik jest zalogowany w danych serwisie społecznościowym, serwis ten otrzyma informację o aktywności Użytkownika. Przetwarzanie danych przez strony i serwisy zewnętrzne odbywa się na zasadach przez nie określonych.
6. Korzystanie ze Strony wiąże się z zapisywaniem informacji w tzw. logach serwera. Logi obejmują adres IP Użytkownika, datę, godzinę oraz informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym Użytkownika.
7. Zapisane w logach dane te nie są przypisane do konkretnego Użytkownika i nie są wykorzystywane przez TAKE!CUP w celu identyfikacji Użytkownika. Logi mogą być wykorzystywane do tworzenia statystyk odwiedzin Strony.
8. Dostęp do logów mają wyłącznie osoby upoważnione do administrowania serwerem.
§ 5. Odbiorcy danych
1. Dane przetwarzane są wyłącznie przez osoby upoważnione i odpowiednio przeszkolone. TAKE!CUP dochowuje należytej staranności w celu zapewnienia poufności danych i ochrony danych przed dostępem osób nieuprawnionych.
2. Dane mogą być przekazywane osobom trzecim (podmiotom, z których usług korzysta TAKE!CUP przy świadczeniu usług i przetwarzania danych). Są to w szczególności podmioty będące administratorami serwerów strony i skrzynki pocztowej, na których przechowywane są dane, podmioty obsługujące płatności elektroniczne, podmioty świadczące wsparcie techniczne związane z obsługą Strony i sklepu internetowego TAKE!CUP, zewnętrzni operatorzy płatności, pracownicy TAKE!CUP oraz sądy i uprawnione organy państwowe.
3. Dane mogą być przekazywane poza granice Polski i Unii Europejskiej – jeżeli siedziba podmiotu świadczącego usługi na rzecz TAKE!CUP jest za granicą. W szczególności dotyczy usług świadczonych przez Google (serwer poczty e-mail, Google Adwords, Google Analytics).
4. Podmioty spoza Unii Europejskiej, które świadczą usługi na rzecz TAKE!CUP, w tym Google, są stroną umowy Privacy Shield, co oznacza, że gwarantują ochronę danych zgodną z regulacjami europejskimi.